UTEKINO!

Hei alle sammen!

I fjor arrangerte vi i styret utekino for alle beboere i borettslaget vårt. Vi viste Oscar-filmen “Et glass til” som vant avstemming på Facebooksiden vår.

Vi serverte popcorn, folk hadde med godteri og noe godt i glasset - det ble en fantastisk sensommerkveld!

Dette er noe vi ønsker å fortsette å arrangere, og vi gleder oss til neste utekino! Si gjerne fra om dere har forslag til hva vi kan gjøre sammen så vi kan fortsette å gjøre borettslaget vårt til et hyggelig og sosialt sted å være - til post@rosenhof.no.

Hilsen Styret

VÅRDUGNAD 10. MAI!

Hei alle sammen!

Det blir dugnad i borettslaget onsdag 10. mai, og vi oppfordrer så mange som mulig til å stille opp slik at vi kan få det fint ute før 17. mai. Oppmøte er ved lekeplassen i indre gård kl. 18:00. Vi trekker som vanlig en heldig dugnadsdeltaker som vinner et gavekort pålydende 2000,- kr.

I tillegg til utearealene vil kjellerganger/fellesarealer/umerkede boder bli ryddet. Gjenstander som er plassert i fellesareal må etter avtale med styret merkes tydelig med navn og telefonnummer. Alt annet vil bli fjernet.

Det vil bli satt ut konteinere før dugnaden slik at alle kan bli kvitt privat avfall. Det vil bli satt opp egen konteiner for el-avfall, da dette er beregnet som spesialavfall. Dette gjelder også malingsspann som settes ved siden av inngangen til vaktmesterboden i indre gård. Mer informasjon om plassering av konteinere/spesialavfall kommer nærmere dugnaden.

Sykler vil bli merket med «ikke i bruk – kan fjernes». Er sykkelen i bruk fjerner du lappen.

Konteinere må ikke overfylles, da vi må betaler ekstra for dette. Skulle det være behov for ekstra konteinere bestiller styret dette fortløpende.

Velkommen!

Hilsen Styret

VÅRDUGNAD 4. MAI!

Hei alle sammen!

Det blir dugnad i borettslaget tirsdag 11. mai, og vi oppfordrer så mange som mulig til å stille opp slik at vi kan få det fint ute før 17. mai. Oppmøte er ved lekeplassen i indre gård kl. 18:00. Vi trekker som vanlig en heldig dugnadsdeltaker som vinner et gavekort pålydende 2000,- kr.

I tillegg til utearealene vil kjellerganger/fellesarealer/umerkede boder bli ryddet. Gjenstander som er plassert i fellesareal må etter avtale med styret merkes tydelig med navn og telefonnummer. Alt annet vil bli fjernet.

Det vil bli satt ut konteinere før dugnaden slik at alle kan bli kvitt privat avfall. Det vil bli satt opp egen konteiner for el-avfall, da dette er beregnet som spesialavfall. Dette gjelder også malingsspann som settes ved siden av inngangen til vaktmesterboden i indre gård. Mer informasjon om plassering av konteinere/spesialavfall kommer nærmere dugnaden.

Sykler vil bli merket med «ikke i bruk – kan fjernes». Er sykkelen i bruk fjerner du lappen.

Konteinere må ikke overfylles, da vi må betale ekstra for dette. Blir konteinerne fulle og det skulle være behov for ekstra konteinere bestiller styret dette fortløpende.

Velkommen!

VÅRDUGNAD 12. MAI!

Hei alle sammen!

Det blir dugnad i borettslaget tirsdag 11. mai, og vi oppfordrer så mange som mulig til å stille opp slik at vi kan få det fint ute før 17. mai. Oppmøte er ved lekeplassen i indre gård kl. 18:00. Vi trekker som vanlig en heldig dugnadsdeltaker som vinner et gavekort pålydende 2000,- kr.

I tillegg til utearealene vil kjellerganger/fellesarealer/umerkede boder bli ryddet. Gjenstander som er plassert i fellesareal må etter avtale med styret merkes tydelig med navn og telefonnummer. Alt annet vil bli fjernet.

Det vil bli satt ut konteinere før dugnaden slik at alle kan bli kvitt privat avfall. Det vil bli satt opp egen konteiner for el-avfall, da dette er beregnet som spesialavfall. Dette gjelder også malingsspann som settes ved siden av inngangen til vaktmesterboden i indre gård. Mer informasjon om plassering av konteinere/spesialavfall kommer nærmere dugnaden.

Sykler vil bli merket med «ikke i bruk – kan fjernes». Er sykkelen i bruk fjerner du lappen.

Konteinere må ikke overfylles, da vi må betale ekstra for dette. Blir konteinerne fulle og det skulle være behov for ekstra konteinere bestiller styret dette fortløpende.

Velkommen!

Det blir høstdugnad i borettslaget 14.10

Styret i Borettslaget Rosenhof KV I inviterer og oppfordrer alle til å stille opp på dugnad onsdag 14. oktober

Oppmøte ved lekeplassen i indre gård klokken 18:00. Vi trekker som vanlig en heldig dugnadsdeltaker som vinner et gavekort pålydende kr 2000,- kr.

Merk! Kjellerganger/fellesarealer/umerkede boder vil bli ryddet. Gjenstander som er plassert i fellesarealet etter avtale med styret må merkes tydelig med navn og telefonnummer. Alt annet vil bli fjernet!

Kontainere vil bli satt ut i løpet av tirsdag slik at alle kan bli kvitt privat avfall. Husk ikke kast spesialavfall som maling og el-avfall i kontainerne. Det vil bli satt opp egen konteiner for el-avfall i indre gård ved vaktmester boden. Malingsspann settes ved siden av inngangen til vaktmesterboden, også tomme.

Sykler vil bli merket med «ikke i bruk- kan fjernes», er sykkelen i bruk fjerner du lappen. Har du sykkel som ikke skal brukes men ikke har plass i egen bod, ta kontakt med styret så har vi en bod som kan brukes til vinterlagring.  

Kontainerne må ikke overfylles, da dette koster borettslaget ekstra!

♣♣♣ VELKOMMEN ♣♣♣

Gjenstander i fellesareal!

Hei godtfolk! Som dere vet står dugnaden for tur 6 Mai kl 1800.

En av oppgavene blir å rydde fellesarealene. Det er mye rot i kjeller, loft og i enkelte umerkede og ulåste boder.

Her er eksempel på gjenstander i fellesareal som vi ikke vet eierskapet til tatt i RG7A - G og JL24:

Vi minner om at dette vil bli kastet på dugnad, da vi ikke har plass til å oppbevare dette.

Slik lagring er også potensielt lokkende for pyromaner og representerer en brannfare.

Containere vil bli bestilt vi ber om at beboere er pro - aktive og fjerner eget søppel, gjenstander dere har satt fra dere i fellesarealet.

Med vennlig hilsen

 

Bodfordeling vår 2015

Angående fordeling av boder vår 2015

Vi begynner å komme i mål med fordelingen av boder, flesteparten av beboere har nå riktig arealmengde/bod antall.

Øvrige berørte beboere er i prosess av å bli kontaktet av styret på telefon og for å få fordelt bod areal enten på loft eller i kjeller eller begge deler. Dato for oppgradering av enkelte boder kommer veldig snart, men det gjenstår litt arbeid.

Arbeidet berører mange og vi er helt avhengig av at beboerne som har tatt/fått tildelt bod merker sine boder med navn, andelsnummer og telefonnummer. Bodene skal ha klistrelapper der denne infoen kan skrives inn. Dersom dette av en eller annen årsak mangler, vær vennlig og sett opp en egen lapp.

Vi minner om at loftsbod fordeling ikke er etter «første mann til mølla» prinsippet. Men dette er avhengig etter plassering av leilighet (etasje) og størrelse på kjellerbod. Fordelingen har blitt fordelt via brev i postkassene i vinter. Dersom du har tatt en loftsbod uten å få beskjed og er usikker om du skal ha denne ta kontakt med styret så løser vi dette og finner en ny bod.

LOFTSBODER:

NB! De loftsbodene som har lås må merkes snarest. Tomme boder på loft skal ikke tas på eget initiativ, da beboere venter på å få tildelt bod. Tildeling kan ikke gjøres før vi vet eierskapet på de låste bodene.

RG7A

Her står 6 boder umerket på loft.

RG7B

Utbygger Stefan Skånseng vil merke loftsbodene med andelsnummer de nærmeste dagene. Når disse er innflyttingsklare vil det komme melding fra utbygger. Vi minner om at de som disponerer midlertidig bod i bakgård må tømme disse og flytte over.

RG7C

Her står 3 boder umerket på loft

RG7D

Her står 3 boder umerket på loft

RG7E

Her står 3 boder umerket på loft

RG7G

Her står 3 boder umerket på loft

JL24A

Alle er merket

JL24B

Alle er merket

JL24C

Her står 3 boder umerket på loft

KJELLERBODER:

I kjeller er fortsatt flere boder umerket i hele BRL. Vær vennligst å merk disse da det vil muliggjøre at vi blir ferdig med denne prosessen.

INFO PÅ RESTERENDE OPPGANGER OPPDATERE ILA UKEN, INFO KOMMER 

Ny informasjon om boder

Som en følge av sterk iver fra mange hold, på at arbeidene i borettslaget skal bli ferdig så er det kommet flere forskjellige og feilaktige beskjeder ut til mange beboere.  

Dette er beklagelig og det jobbes nå med at alt skal løses på riktig måte. Det vil nå komme korrekte beskjeder fra styret i borettslaget om hvem som skal ha hvilke boder. Styret vil ta kontakt med hver konkret beboer for de som berøres av endringene. 

Dette vil medføre at noen vil måtte gi fra seg loftsboden sin, og noen vil måtte bytte boder i kjelleren. 

Vi ber om at disse byttene gjøres effektivt da det er mange beboere som er berørt på flere måter. 

Målet med dette er at alle beboere til slutt da vil sitte igjen med totalt minimum 8 kvm bod fordelt på den ene eller andre måten.

Alle som har erstatning for loftsbod i kjeller får tilbudet om å få dette oppgradert med maling på vegger og gulv. Dette krever at boden er tømt totalt. Som mellomlagring kan man benytte utebodene (hvis ledig), egen leilighet eller fellesarealet. Om gulvet ikke ønskes malt så kan gjenstander stables i midten av rommet. Da males kun vegger. Eventuelt stables alt i en ende av boden. Da males de tilgjengelige arealene. 

Eventuelle oppdateringer i denne saken og videre status vil komme på nettsiden her under "nyheter".

Med vennlig hilsen

Styret

Viktig info!

Bodfordelingen på loftet er blitt gjort i alle gårder, med unntak av Jørgen Løvlands gate 22 (midtre gård), der det enda pågår byggearbeider. I Rosenhoffgata 7F hvor loftsbodene er avviklet vil all tapt loftsbod-funksjon plasseres i kjeller. I andre oppganger vil dette kun gjelde delvis.

Prinsippet for fordelingen er følgende:

Alle leilighetene får 1 sportsbod på min 5 m2 og 1 klesbod på min 3 m2 eller kombinert sports- og klesbod.

 Dette er i henhold til vedtektene i borettslaget, samt tekniske forskrifter. (se også artikkel som ble lagt ut 17. desember på våre nettsider).

De leilighetene som har flere boder enn dette vil dessverre bli nødt å gi avkall slik at fordelingen i borettslaget blir rettferdig. Noen beboere disponerer i dag store boder , noen har hatt opp til 3 boder. Vi beklager at de det gjelder får en reduksjon i plassen de har hatt til rådighet til nå, men etter den siste byggeperioden vil i alle fall bodene være mer solidarisk fordelt (les: likt).

Dette gjelder også de leiligheter som har sammenslåtte enheter. 

Dersom dette gjelder deg ligger det nå et brev i din postkasse. Brevet vil angi ny fordeling av bod til din andel.

(NB! Jørgen Løvlands gate 22 vil få sin fordeling via brev i postkassene så snart som mulig.)

Alternativene til bod fordeling er som følger:

1.      Loftsbod (klesbod) + sportsbod i kjeller

2.      Liten klesbod i kjeller + liten sportsbod i kjeller.

3.      En stor kombinert kles- og sportsbod i kjeller

På loft er bodene nå merket med klistrelapp enten på ramme eller ved lås, der det skal stå andelsnr og navn. Dette må beboer som skal ha loftsbod fylle ut selv. Vi ønsker at dette fylles ut så fort som mulig. Vi vil bestille ordentlige og pene skilt der andelsnummer skal være angitt og få bodene merket. I kjeller må også de som enda ikke har merket bodene enda gjøre dette.

NB! De leilighetene som ikke får loftsbod, iht. oversikten, men likevel har tatt en må kontakte styret og vi vil finne et alternativ.

Vi har fulgt en logisk fordeling der de øverste leilighetene, 3. etg osv, får loftsbod og de nederste får kjellerboder. Der det har vært nødvendig har det blitt gjort en loddtrekning. Det er viktig å påpeke at klesbodene som etableres i kjeller vil bli kraftig oppgradert, med malte gulv og vegger, og ventilasjonsanlegg.

Gravearbeider i hagen Rosenhoffgata

Info til beboere i Rosenhoffgata:

I forbindelse med rør kollaps under hagen vår i Rosenhoff gata har vi måttet hastebestille gravearbeider med påfølgende utskiftning av enkelte avløpsrør. Det rakk vi ikke å orientere om ordentlig. 

Arbeidene vil ta ca en uke til og til gjengjeld håper vi å slippe flere lekkasjer og kollapser akkurat i dette området, ettersom vi skifter ut større "lengder" av de ur-gamle nedgravde rørene til nye rør med lengre forventet levetid. 

Jobben gjøres via Bonum. 

Mvh

 

 

Postkasser

Vi har hatt litt trøbbel med de nye postkassene. Grunnen til dette er at Posten har byttet låssystem midt i bestillingsperioden, og vi har fått de gamle sylinderne. Sylinderne må dermed byttes på alle postkassene som allerede er installert.

Dette er en hastesak hos trioving, som sliter litt med å få levert sylinderne. Vi jobber med dette på spreng og beklager for ulempene det medfører.

Oppdatert (31.10): Sylinderne ble levert i dag, og monteres opp nå. Da ser det ut som alle får post i dag.

Styret

DUGNAD I BORETTSLAGET 15. OKTOBER

Ønsker alle beboere velkommen til dugnad onsdag 15. oktober! kl 18:00

Det blir servert pølser og selvfølgelig så trekker vi en gratis husleie for en av beboerne som er med på dugnaden.

 

Til flere som kommer , jo fortere blir vi ferdig ! og dette er en gylden anledning til å bli kjent med andre beboere.

Vi skal blant annet ta inn benker og bord og blomsterpotter etc.

Velkommen!!

 

Styret